How to: scrubben

Gepubliceerd januari 28, 2015 door pinkpassionbytamara

image

Scrubben onder de douche is bij mij een must. Wanneer je je huid scrubt, verwijder je dode huidcellen en zorg je ervoor dat, wanneer de huid ingevet is, je een babyzacht velletje overhoudt.
Maar hoe werkt dat scrubben nou? En wat heb je er voor nodig?

image

Allereerst heb je een goede scrubgel nodig. Ik gebruik de scrubgels van de Hema (in vier heerlijke geuren te krijgen) omdat die super goed hun werk doen. Een flesje scrubgel kost €2.00 voor 150 ml. Ik gebruik het voor mijn benen en af en toe ook voor mijn armen. Vaker dan twee keer per week zou ik het niet gebruiken, anders beschadig je je huid.
De meeste mensen laten het bij alleen maar een scrubgel. Ik heb een trucje ontdekt waarbij het scrubben nog beter gaat. Ik vind de scrubgels namelijk vaak net iets te mild, en daarom pak ik er meestal de scrub handschoen bij.

image

Deze scrubhandschoen van de Hema werkt het beste. Hij lubbert niet uit en doet prima zijn werk. De handschoen kost €1.60 en is heel effectief.

image

Hoe je scrubt is eigenlijk heel simpel. Je knijpt wat scrubgel uit het flesje op je natgemaakte scrubhandschoen ter grote van een twee euro muntstuk en daarmee ga je heen en weer over je onderbeen. Wanneer je het andere been wilt doen, heb je weer een twee euro muntstuk aan scrubgel nodig. Als je een paar keer heen en weer bent gegaan, spoel je de gel er af. Na het douchen nog insmeren met bodylotion of bodybutter, en klaar ben je! Je huid voelt weer poezel zacht aan!

2 reacties op “How to: scrubben

  • Geef een reactie

