Budget Smokey Eyes look met Hema

Gepubliceerd februari 10, 2015 door pinkpassionbytamara

image

Voor mijn verjaardag heb ik een leuk oogsetje van de Hema gekregen: een grijs kohl pencil (nr. 38) en een duo-oogschaduw (nr. 05). Deze producten zijn perfect voor een niet al te heftige smokey eyes look, en daarom ga ik ze proberen!

image

De oogschaduw ziet er in eerste instantie goed uit, en de kleuren zijn ook niet te donker.

image

Het oogpotlood is ook niet de donkerste kleur grijs die je kunt krijgen, en er zitten kleine glittertjes in! Ik ben benieuwd of je die nog terug kunt zien op je ogen!

De swatches zien er veelbelovend uit. De pigmentatie van de oogschaduws is goed, en de kleur van het oogpotlood is ook mooi. Wat alleen jammer is, is dat het puntje gelijk al afbrokkelde toen ik voorzichtig een lijntje zette. Ik vroeg me af hoe dat zou gaan als je het ook nog eens bovenop oogschaduw moet aanbrengen.

image

Zonder flits

image

Met flits

image

De oogschaduw wil niet zo goed pakken wanneer je het op je oogleden aanbrengt. De kleuren zijn op zich nog wel te blenden, maar zelfs na meerdere laagjes aanbrengen dekt de oogschaduw niet volledig. In de lijntjes zie je hier nog mijn huid doorschijnen, en dat is niet helemaal de bedoeling.

image

Wanneer ik de ooglook af wil maken met een strak lijntje, lukt dat ook niet helemaal goed. Je moet heel vaak met het oogpotlood heen en weer gaan om een beetje kleur er van te krijgen, en daardoor wordt het lijntje rommelig en alsnog slecht zichtbaar.

image

Later probeerde ik het nog eens met het oogpotlood van de Hema bij een andere ooglook en toen ging het wat beter. Ik had het potlood natgemaakt met wat water en toen zag je wel een lijn zitten. Of dat nou ligt aan het water of aan de andere oogschaduw (het Catrice Absolute Nude eyeshadow palet) durf ik niet te zeggen. Nu zit het in ieder geval wel mooi!

De duo-oogschaduw kun je dus beter mengen met andere oogschaduw om het goed te laten zitten, en voor het oogpotlood raad ik aan om water te gebruiken.

De oogschaduw is voor €2.50 te koop bij de Hema en het kohl pencil voor €2.

Eén reactie op “Budget Smokey Eyes look met Hema

Geef een reactie

