How to: je gezicht scrubben

Gepubliceerd maart 10, 2015 door pinkpassionbytamara

Je gezicht scrubben is voor de meeste vrouwen een must. Het zorgt ervoor dat je huid overtollige huidcellen kwijtraakt, en je make-up zit ook nog eens veel beter!

Maar hoe doe je dat nou verstandig, je gezicht scrubben?

image

Je kunt eventueel kiezen voor een gezichts-scrubcrème. Zo’n crème gebruik ik maar af en toe, omdat ik vind dat de scrubdeeltjes niet voldoende werken. Later heb ik alsnog last van velletjes omdat ik zo’n droge huid heb.
Wat wel werkt is een scrubborstel.

image

Ik gebruik op dit moment de scrubborstel van de Hema. Ik noem het nu wel een scrubborstel, maar Hema noemt het een cleaning brush. Het komt in ieder geval op hetzelfde neer. 😉

image

De borstel heeft harde, plastic haren die goed de velletjes van je gezicht scrubben. Dit kun je gewoon met een droge borstel doen. Ik doe het altijd na het douchen. Dan is je huid nog zacht van het douchen, maar ook weer uitgedroogd door het water.

image

Je beweegt de borstel in rondjes over je hele gezicht heen. Waar de huid nog een beetje trekkerig is kun je vaker borstelen. Na een tijdje voelt je gezicht minder trekkerig aan en kun je er crème op doen. Je huid is nu gescrubd en je make-up zal beter zitten!
Het gaat dus eigenlijk heel snel en gemakkelijk!

De cleaning brush is te koop voor €2.60 bij Hema.

Wil je ook graag weten hoe je je lichaam moet scrubben? Lees dan deze blogpost:
https://pinkpassionbytamara.wordpress.com/2015/01/28/how-to-scrubben/

Eén reactie op “How to: je gezicht scrubben

  • Geef een reactie

