10 Tips voor het shoppen van Make-Up

Gepubliceerd maart 11, 2015 door pinkpassionbytamara

Vandaag deel ik 10 tips met jullie die ik altijd in mijn achterhoofd houd wanneer ik make-up shop. Op deze manier hoop ik jullie een miskoop te besparen. Shop something great!

– Gebruik testers. Als er testers bij het make-up schap liggen gebruik ik ze altijd. Zonder testers kun je bijna onmogelijk zien hoe een kleur lipstick of oogschaduw uitvalt wanneer je het gebruikt. Vergeet ze er ook niet weer af te halen! 😉

image

Bekijk hier de review van de swatches.

– Bedenk eerst wat je er mee wilt.
Wat wil je precies met deze kleur doen? Is die wel draagbaar voor jou? Ik had laatst allemaal felle kleuren oogschaduw in mijn handen, maar heb die toch weer teruggelegd. Want wanneer kun je zoiets nou dragen? Ik ging toen maar voor roze oogschaduw (altijd goed!)

– Luister naar je gevoel. Als ik heel erg blij word van een make-up product, ga ik er vaak voor. Meestal pakt het dan heel goed uit en heb je er veel plezier van. Als je erg staat te twijfelen, kun je beter een keertje terugkomen en er nog even over nadenken. Je gevoel heeft het meestal bij het goede eind!

– Kijk eens naar de substantie. In plaats van alleen maar naar het leuke kleurtje te kijken, is het handig om naar de substantie van het product te kijken. Beweegt de nagellak in het flesje nauwelijks mee als je het heen en weer schudt? Dan kun je hem beter terugleggen.

– Wat mag het kosten? Voordat je richting kassa gaat is het handig te weten hoeveel je nou wilt uitgeven. Is dat oogschaduw palet die prijs wel waard? En houd je zo wel genoeg geld over? Het is belangrijk dat goed in de gaten te houden, want met make-up ga je veel te snel over je budget heen! 😉

– Vermijd slechte impulsaankopen. Hier heb ik nog wel eens last van. In de winkel ziet iets er op het eerste gezicht zo goed uit, dat je er niet eens over nadenkt of de kwaliteit wel goed is. Eenmaal thuis blijkt het dan een tegenvaller te zijn. Jammer! Probeer dus eerst goed te kijken naar het product voordat je het in je winkelmandje legt.

– Denk aan de reviews. Reviews op blogs zijn een super handig middel om er achter te komen of de kwaliteit wel goed is van een product. Als make-up goede reviews krijgt, maak je minder kans op een miskoop. Een product wat ik kocht na hele positieve reviews was deze Rock Out!! multicolour blush van Essence: (gebruikt in deze review)

image

– Goedkoop is soms duurkoop. Soms is iets te mooi om waar te zijn. Ook bij beauty is dat zo. Als een make-up product èn heel goedkoop is èn je twijfelt aan de kwaliteit bij het bekijken van het product, dan is dat vaak ook zo.

– Niet alles doet wat het belooft. Test eerst alles zelf uit op je hand om te zien of er wel echt mooie glitters in zitten. Of misschien pakt de kleur wel helemaal niet zo goed, terwijl dat wel de bedoeling was?

– Neem de tijd. Ga niet gehaast te werk, en neem de tijd om mooie dingen uit te zoeken. Zo heb je veel minder kans op een miskoop. En zo wordt het een stuk leuker!

Heb jij nog tips om een miskoop te voorkomen? En hoe shop jij altijd je make-up?

Geef een reactie

