Essence How To Make Nude Eyes Make-Up Box

Gepubliceerd mei 31, 2015 door pinkpassionbytamara

image

In mijn make-up haul zag je deze grote box met oogschaduws al voorbij komen. Maar de inhoud bleef altijd een mysterie.. tot nu! Want vandaag laat ik je zien wat Essence allemaal aan oogschaduws in de Nude Box heeft gestopt, èn wat je er mee kunt creëren!

image

De vormgeving is heel speciaal en goed over nagedacht. Er zitten zes oogschaduws in met een sponsapplicator en kwastje in één (die helaas niet fijn werkt), een spiegeltje en het doosje zelf ziet er erg mooi versierd uit. Achter het spiegeltje zitten twee kaartjes verstopt waarop de looks staan die je met dit palette kunt maken.

image

Op het eerste kaartje staat de Every Day Beauty Look en op het tweede kaartje de Eyes Night Out Look. De looks lijken weinig van elkaar te verschillen behalve de intensiteit van bruintinten. Natuurlijk heb ik allebei de looks gemaakt om ze te vergelijken!

image

Eye light beige – Go for gold – An eye on apricot – All about nude – Nude night out – Team nude

image

De swatches zijn zo aangebracht zoals ze in het palette geplaatst zijn. Twee dingen vallen me op: de glans die alle oogschaduws hebben (sommige meer dan anderen) en de structuur. De oogschaduws zijn best poederig en geven heel veel poeder af, vooral Eye light beige. Omdat dat de basiskleur is denk ik dat als je het palette vaak gebruikt deze oogschaduw snel opgaat. Dat is wel jammer! Verder bevatten ze redelijk wat pigment, maar zeker niet zoveel als goede kwaliteit oogschaduws hebben.

image

Every Day Beauty Look

Ik heb de looks volgens het kaartje gemaakt:
– Eye light beige op het hele ooglid tot aan de wenkbrauwen
– Go for gold in de crease
– An eye on apricot op het binnenste ooglid
– Team nude op het buitenste ooglid en onder de onderste wimperrand

Van deze look ben ik fan. Ik zou hem zeker overdag dragen en hij ziet er best glamorous uit met alle glans! I like it!

image

Eyes Night Out Look

Deze look maakte ik zo:
– Eye light beige op het hele ooglid tot aan de wenkbrauwen
– All about nude in de crease
– An eye on apricot op het binnenste ooglid
– Nude night out op het buitenste ooglid en onder de onderste wimperrand

Van deze look ben ik minder fan. De kleuren lijken weg te vallen en worden bijna 1 geheel. Ook is het absoluut geen party look. De Every Day Beauty Look vind ik nog meer spectaculair. Jammer, want met de party look had Essence flink kunnen uitpakken!

Over het algemeen ben ik wel tevreden over dit palette. Er zitten veel verschillende tinten oogschaduw in waarmee je een glanzende nude look naar keuze kunt maken. Ik ben van mening dat er nog meer mogelijk is dan op de kaartjes staat. Hiermee kun je zeker experimenteren!

De Essence How To Make Nude Eyes Make-Up Box is te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €5.99

3 reacties op “Essence How To Make Nude Eyes Make-Up Box

  • Plaats een reactie